INTRODUKTION


1. ALLMÄNT

Följande villkor gäller för alla beställningar som görs av kunden (härefter kallad "kunden" eller "du") hos SapphicStudio (härefter kallad "SapphicStudio", "oss" eller "vi"), på sapphicstudio.se.

Genom att lägga en beställning och/eller använda sapphicstudio.se godkänner kunden att vara bunden av dessa villkor (”Villkoren”).

Villkoren kan komma att ändras i framtiden. Den senaste versionen av Villkoren finns alltid tillgänglig på vår webbplats. Dock kommer den versionen av Villkoren som gäller för ditt köp att vara den som finns på vår webbplats vid tidpunkten för ditt köp.

För att kunna beställa på Sajten måste Du ha fyllt 18 år. SapphicStudio accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. SapphicStudio förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning (exempelvis om Du uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar).

Allt innehåll på sapphicstudio.se är skyddat och får endast användas för personligt bruk. Kopiering, distribution eller annan användning utan tillstånd är inte tillåtet.

Villkoren bör läsas tillsammans med vår sekretesspolicy och cookiepolicy som beskriver hur vi behandlar dina personuppgifter.


2. PRISER OCH BETALNING

Alla priser på SapphicStudio.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms enligt lag. Betalning sker genom de betalningsalternativ som erbjuds i kassan (Klarna, ApplePay och kortbetalning). Ingen fakturabetalning erbjuds utöver Klarnas tjänster.

Om SapphicStudio av någon anledning inte kan fullfölja din beställning, meddelar vi dig så snart som möjligt. Om SapphicStudio har tagit emot betalning från dig för en annullerad beställning, kommer vi att återbetala beloppet med samma betalningsmetod som användes för att göra betalningen.

Vi erbjuder fri frakt inom Sverige på alla våra produkter.

Eventuella avgifter för skatt eller andra tillägg visas tydligt i kassan innan du slutför ditt köp.


3. LEVERANS

Vi erbjuder leverans endast inom Sverige. Leveranstiden är normalt 3-7 arbetsdagar. Under högsäsong, röda dagar eller vid större kampanjer kan leveranstiden vara något längre. Efter det att en beställning har lagts och bekräftats, strävar SapphicStudio efter att leverera beställningen inom 1-5 arbetsdagar.

Under utcheckningsprocessen kommer du att informeras om leveransinformationen. Efter att din beställning har gjorts kommer du att få en bekräftelse via e-post (om du har gett oss din e-postadress) som inkluderar information om din förväntade leverans. Om leveranstiden överstiger de schemalagda datumen, vänligen kontakta SapphicStudio på kontakt@sapphicstudio.se.

Det är kundens ansvar att ange en korrekt och fullständig leveransadress. Om en order inte kan levereras på grund av felaktig adress eller utebliven uthämtning, debiteras eventuella tillkommande kostnader.


4. RETUR OCH ÅNGERRÄTT

Vi erbjuder 30 dagars returrätt från mottagandet (exklusive fraktkostnader) om du ångrar ditt köp. Artiklar måste returneras i originalskick och förpackning. Returfrakt sker på din egen bekostnad och risk. Kontakta kontakt@sapphicstudio.se innan du returnerar och inkludera ditt ordernummer och kontaktinformation.

Om din beställning är skadad, vänligen kontakta oss inom 7 dagar så vi kan hjälpa till. Vi erbjuder ersättningsvaror men inte full återbetalning. Vill du inte ha en ersättning kan du initiera en retur eller kontakta oss för alternativa lösningar. Fotografera både paketet och den skadade produkten och skicka dessa med relevant information till kontakt@sapphicstudio.se.

Efter godkänd retur sker återbetalning inom 14 dagar till samma betalningsmetod som användes vid köpet.

Observera att personligt anpassade posters inte kan returneras.


5. REKLAMATION

Om din produkt är skadad vid leverans eller om du fått fel vara, ber vi dig att kontakta oss på kontakt@sapphicstudio.se inom 7 dagar från att du mottagit din order. Bifoga bilder som tydligt visar skadan eller felet, samt ditt ordernummer.

Vid godkänd reklamation skickar vi ut en ny produkt eller erbjuder återbetalning.

Observera att personligt anpassade posters inte kan reklameras, i enlighet med reklamationsrätten för specialtillverkade produkter. Läs mer på konsumentverkets hemsida här.


6. PRODUKTBILDER

SapphicStudio strävar efter att återge våra produkters färger och komposition på ett korrekt sätt på webbplatsen. Eftersom färgerna som visas beror på din enhet och datorsystem kan vi inte garantera att de visas exakt som de ser ut i verkligheten.


7. OGILTIGHET, TILLÄMPLIG LAG OCH TVISTER

Om någon del av villkoren anses ogiltiga, olagliga eller ej verkställbar av någon anledning, ska giltigheten, lagligheten och verkställbarheten av de återstående villkoren som ingår här fortsätta att gälla.

Villkoren ska styras av svensk materiell rätt.

Om en tvist uppstår ska vi göra vårt bästa för att lösa problemet. Först bör tvister lösas med SapphicStudios kundtjänst. Om en tvist inte kan lösas mellan dig och SapphicStudio kan du lämna in en reklamation till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Du kan också lämna in din reklamation till EU:s plattform för tvistlösning på nätet (ODR-plattformen), som är tillgänglig på https://ec.europa.eu/odr. Om du lämnar in en reklamation via ODR-plattformen kommer ditt ärende automatiskt att vidarebefordras till lämplig nationell tvistlösningsmyndighet.

Sapphicstudio följer rekommendationerna från Allmänna reklamationsnämnden eller någon annan motsvarande tvistlösningsmyndighet.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se

Eventuella tvister angående tolkning och tillämpning av villkoren ska lösas som beskrivs ovan eller slutligen av en allmän domstol.


8. KONTAKTINFORMATION

SapphicStudio
Almbacksgatan 14A, 21154 Malmö
Organisationsnummer: 199607140044
Kontaktuppgifter: SapphicStudio kundtjänst
E-post: kontakt@sapphicstudio.se

Vi svarar inom 24 timmar.

Tack för att du handlar hos oss på SapphicStudio!

Villkoren senast uppdaterade 7 Februari 2025.